piątek, 23 grudnia 2016

Poznaj mnie bliżej, czyli TMI Book Tag.

Witajcie kochani. Dzisiaj zapraszam was na luźniejszy i dłuższy post, w którym będziecie mogli bliżej mnie poznać, mam nadzieję. Tag widziałam u Books Of Souls, do której serdecznie was zapraszam, pożyczyłam sobie też grafikę, mam nadzieję że mi wybaczy ;) I żeby podczas czytania towarzyszył wam świąteczny klimat zachęcam do włączenia kolęd. 







1. KTÓRA FIKCYJNA POSTAĆ MA NAJLEPSZY STYL?

Natsya Kashnikov z "Morza spokoju" ;) (Jak ktoś czytał to czuje sarkazm) 

2. TWOJE FIKCYJNE ZAUROCZENIE?

Żeby było tylko jedno. Rushil z "Ocalonej", Liam z "Chłopak, który zakradł się do mnie przez okno", Grayson z "Bez winy". To miłości tego miesiąca. 

3. CZY KOCHAŁAŚ KIEDYŚ POSTAĆ, A PÓŹNIEJ ZACZĘŁAŚ JEJ NIENAWIDZIĆ?

W takiej kolejności chyba nie, ale ostatni najpierw nie podobał mi się Grayson, a potem go pokochałam. <3 

4. NAJWIĘKSZA KSIĄŻKA NA TWOJEJ PÓŁCE?







Nie licząc słowników, książek naukowych to ta: 












5. NAJCIĘŻSZA KSIĄŻKA NA TWOJEJ PÓŁCE?

Ta sama co wyżej. 


6. MASZ JAKIEŚ KSIĄŻKOWE PLAKATY?

Nie, ale mam w planach się zaopatrzyć. 


7. MASZ JAKĄŚ KSIĄŻKOWĄ BIŻUTERIĘ?

Chyba nie. 

8. KSIĄŻKOWA PARA, KTÓREJ KIBICUJESZ?

Przez całą książkę kibicowałam Sjen i Alabasterowi, a stało się co się stało. Jeśli ktoś jest ciekawy zachęcam do przeczytania "Piątej pory roku". 

9. ULUBIONA SERIA KSIĄŻEK?

Szklany tron mi się podoba, niedługo mam w planach przeczytać czwarty tom.  Percy i bogowie olimpijscy też jest niczego sobie, też tę serię planuję kontynuować. No i Obsydian cudowny <3 polecam każdemu. 

10. ULUBIONY SOUNDTRACK Z EKRANIZACJI KSIĄŻKI?


Książki jeszcze nie czytałam, ale aktualnie te piosenki za mną chodzą. I pewnie będę ich słychać, czytając. :D 

11. JAKĄ KSIĄŻKĘ POLUBIŁAŚ TAK BARDZO, ŻE CHCIAŁABYŚ, ABY BYŁA KONTYNUOWANA?

"Morze spokoju", ale po dłuższym przemyśleniu nie chciałabym kontynuacji, bo wtedy autorka mogłaby zniszczyć tę piękną książkę. Za to inną historię spod pióra Katji Millay chętnie bym przeczytała. 

12. ULUBIONA POWIEŚĆ JEDNOTOMOWA?







13. OD KIEDY CZYTASZ?

Z miłości zaczęłam czytać w szóstej klasie, wcześniej było z przymusu. 

14. W KTÓRYM DOMU HOGWARTU JESTEŚ?

Nie wiem, ale gdybym miała wybrać to pewnie Ravenclaw. 



15. CZEGO SZUKASZ W KSIĄŻCE?

Przede wszystkim chce się zatracić, wciągnąć w historię i odkryć nowe możliwości swojej wyobraźni. 

16. ULUBIONY CYTAT?

Ostatnio ten: 

Całe to cierpienie (...). Ono nie czyni nas świętymi. Czyni nas tylko ludźmi.

17. ULUBIONA OKŁADKA?



18. AKCJA VS ROMANS?

Akcja ostatnio romansami się znudziłam. Musze zrobić sobie od nich przerwę. 

19. GDZIE IDZIESZ, KIEDY W KSIĄŻCE SĄ SMUTNE MOMENTY?

Nigdzie, czytam dalej :D 

20. ILE ZAJMUJE CI PRZECZYTANIE JEDNEJ KSIĄŻKI?

Zależy jakiej. Ale tak mniej więcej kiedy mam normalny dzień, a książka jest wciągająca 1-2 dni. 

21. ILE TRWA TWÓJ ,,KAC KSIĄŻKOWY"?

Różnie, ale ostatnio okryłam na niego mój sposób. Biorę się za czytanie lekkich, niewymagających książek, wtedy przeważnie mi przechodzi i zachciewa mi się czegoś wymagającego. 

22. NAJMNIEJ LUBIANA KSIĄŻKA?



23. CO CIĘ ZACHĘCA DO POLUBIENIA POSTACI?

Humor, podejście do życia i  innych ludzi. 

24. CO CIĘ ODRZUCA W POSTACI?

Marudzenie i zachowywanie się nieodpowiednie do wieku. 

25. CZEMU DOŁĄCZYŁAŚ DO BLOGOSFERY?

A czemu nie? W końcu stworzę coś co od początku do końca będzie moją zasługą. 

26. STRASZNA KSIĄŻKA?









Nie czytam dużo takich hitorii, ale ostatnio mam na nie strasznie ochotę, więc to może się zmienić. 









27. KIEDY OSTATNIO PŁAKAŁAŚ PRZY KSIĄŻCE?

Parę dni temu pewnie. 

28. OSTATNIA KSIĄŻKA, KTÓREJ DAŁAŚ 10/10?



29. ULUBIONY TYTUŁ?



30. OSTATNIO PRZECZYTANA KSIĄŻKA?



31. CO TERAZ CZYTASZ?



32. OSTATNIO OBEJRZANY FILM NA PODSTAWIE KSIĄŻKI?



33. BOHATER KSIĄŻKI, Z KTÓRYM CHCIAŁABYŚ POROZMAWIAĆ?

Z Abellem Tannatkiem z "Baśniarza" wszyscy co czytali wiedzą jak to się tam potoczyła, dlatego chciałabym z nim porozmawiać. 

34. AUTOR, Z KTÓRYM CHCESZ POROZMAWIAĆ?

Ostatnio z N. K. Jemisin. jestem ciekawa jak to wszystko poukładała sobie w głowie, ja ledwo to ogarniałam. 

35. ULUBIONE JEDZENIE DO CZYTANIA?

Jabłka.

36. KSIĄŻKOWY ŚWIAT, W KTÓRYM CHCIAŁABYŚ ŻYĆ?



37. ŚWIAT KSIĄŻKOWY, W KTÓRYM NIE CHCESZ ŻYĆ?








Nie chciałabym żyć w związku małżeńskim z kimś takim jak ta pani. 








38. KIEDY OSTATNIO POWĄCHAŁAŚ KSIĄŻKĘ?

Przed chwilą.

39. DZIWNE SPOSOBY OBRAŻANIA W KSIĄŻKACH?

Nie pamiętam żadnego, ale na pewno coś takiego było. 

40. CZY TWORZYSZ WŁASNE TEKSTY?

Nie, takie teksty byłyby za bardzo chaotyczne. Ja bym się w tym nie połapała, a co dopiero czytelnik. 

41. ULUBIONY MAGICZNY PRZEDMIOT?

Pandory z książek Victorii Scott. Chce takiego zwierzaczka <3

42. TWOJE MIEJSCE W DRUŻYNIE QUIDDITCHA?

Bramkarz :)

43. NAZWIJ PIOSENKĘ, KTÓRĄ ŁĄCZYSZ Z JAKĄŚ KSIĄŻKĄ.

Rzadko łącze piosenki z książkami, ale ostatnio nawet w recenzji dołączyłam "Bez słów" i Birdy. <3



44. ULUBIONY PODRYW NA KSIĄŻKĘ?

Tutaj chciałabym wam polecić poradnik na ten temat klik.

45. UŻYŁAŚ GO KIEDYŚ?

Nie nie używam podrywów na książki. 

46. ILE MASZ KSIĄŻEK?

Około 100. 

47. KOGO TAGUJESZ?

Wszystkich, którzy mają na to ochotę. 


Ponieważ moja umiejętność pisania życzeń jest znikoma to znalazłam piękne życzenia, które bardzo dobrze wyrażają to co chciałabym wam przekazać. 


W Wigilię Bożego Narodzenia
Gwiazda Pokoju drogę wskaże.
Zapomnijmy o uprzedzeniach,
otwórzmy pudła słodkich marzeń.
Niechaj Aniołki z Panem Bogiem,
jak Trzej Królowie z dary swymi,
staną cicho za Twoim progiem,
by spełnić to, co dotąd było snami.
Ciepłem otulmy naszych bliskich
i uśmiechnijmy się do siebie.
Świąt magia niechaj zjedna wszystkich,
niech w domach będzie Wam jak w niebie...

Mam nadzieję, że nawet w tym gwarze świąt zaglądniecie do mnie chociaż raz i uda się wam przeczytać chociaż jedną dobrą książkę na dobre zakończenie roku. A ponieważ sama nie mogę się zdecydować za co się wziąć proszę o pisanie w komentarzach tytuły najlepszych książek tego roku, które wzruszyły, rozbawiły, wbiły was w fotel. Będę bardzo wdzięczna za każdy komentarz. :D <3 

Pozdrawiam wszystkich czytelników 
Wiktoria

16 komentarzy:

  1. "Morze spokoju" pozytywnie mnie zaskoczyło, "Baśniarz"za to lekko rozczarował.
    Ze swojej strony z całego serducha polecam Ci "Jeden dzień" Davida Nichollsa i "Ostatnie dni Królika" Anny McPartlin <3 Jeśli chcesz coś z pogranicza YA/NA albo po prostu książkę młodzieżową - zerknij na "Wybacz mi, Leonardzie" Matthew Quicka, "Co mnie zmieniło na zawsze" Amber Smith, "Wszystkie jasne miejsca" Jennifer Niven i "Promyczka" Kim Holden.

    Pozdrawiam ciepło i życzę wesołych świąt,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnie dni królika bardzo chce przeczytać, a Co mnie zmieniło na zawsze mam już i w najbliższym czasie na pewno przeczytam :)

      Usuń
  2. Ja z książkowej biżuterii mam medalion. Jest śliczny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie: Gdzie oglądałaś Nerve? Bo ja ostatnio go szukałam i nie mogłam nigdzie go odtworzyć :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez chwilę pojawiło się gdzieś w internecie, a potem jak go znowu szukałam już go nie było.

      Usuń
  4. Również uwielbiam "13 powodów" "Black ice" już czeka na swoją kolej.
    Obserwuję i życzę Wesołych Świąt i udanego Sylwestra.

    OdpowiedzUsuń
  5. Również zatrzymałam się na razie na skończeniu trzeciego tomu "Szklanego tronu". Z początku mi się nie podobał, ale potem jakoś się do niego przekonałam i nie mogę się doczekać lektury "Królowej cieni"! Oby okazała się tak dobra, jak sobie wymarzyłam <3
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "Rozkazu zagłady"! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Liam i moim był zauroczeniem! :)
    Wesołych, spokojnych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ źle wspominam "Ever" - to jedna z niewielu książek, których nie potrafiłam dokończyć. Za to "Bez winy" tak mnie zawiodło, że i Graysona nie polubiłam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Z N.K.Jemisin też bardzo chciałabym porozmawiać. Wprawdzie jestem dopiero w trakcie "Piątej pory roku", ale już jestem pełna podziwu dla autorki za stworzenie tak pełnowymiarowej i nowatorskiej książkowej rzeczywistości.
    Za to w świecie "Ognia i wody" za nic nie chciałabym się znaleźć :/

    OdpowiedzUsuń
  9. dowiedzialam sie o Tobie kilku rzeczy i abrdzo sie ciesze ze moglam blizej poznac :D super sa takie tagi. pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) wesolych swiat!

    OdpowiedzUsuń
  10. Tag bez Morza spokoju, to tag stracony. ;) Dobrze wiesz, że uwielbiam tę powieść, ale zgadzam się z Tobą, że to jednak idealna powieść jednotomowa i nie powinna mieć kontynuacji. Ale też chętnie przeczytałabym coś nowego od tej autorki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow, długi TAG :) Ja daaaaawno temu czytałam "Ever" ale znudziła mnie, nie poruszyła ani nic. Też lubię Birdy i czasem słucham. Wesołych Świąt, czy raczej już teraz ostatniego dnia Świąt ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak dla mnie Królowa cieni jest bardzo dobra (i długa xD), więc myślę, że się nie rozczarujesz. A z ciekawości - polecasz Black out? :) Świetny tag i bardzo miło trochę lepiej Cię poznać. ;)
    Pozdrawiam świątecznonoworocznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blackout jeszcze nie czytałam, ale mam w planach. Na pewno jak przeczytam ukażę się recenzja.
      Pozdrawiam

      Usuń