wtorek, 23 lutego 2016

[18]"Odwet" Kelley Armstrong

Witam kochani! Dzisiaj recenzja ostatniej części Najciemniejsze moce. Dziękuje za wszystkie wyświetlenia i komentarze. Miłego czytania życzę.  



Autor Kelley Armstrong
Liczba stron 360
Wydawnictwo Zysk i S-ka
Tłumaczenie Jerzy Łoziński
Tytuł oryginalny The Reckoning  
Data wydania 4 maja 2011
  Ocena książki 10/10     

Recenzja nie zawiera spojlerów prócz opisu książki. 
    
To oni dali Chloe Saunders jej moce, a teraz chcą je odebrać. Wielki błąd...

Cała nasza czwórka - Tori, Derek, Simon i ja - uciekała przed Grupą Edisona, kiedy zorientowaliśmy się, że jesteśmy obiektami projektu Genesis, który polegał na tym, że produkowano paranormalnych na drodze modyfikacji genetycznych.
Moja ciotka Lauren była jednym z lekarzy uczestniczących w tym eksperymencie, ale zdradziła swoich kolegów i pomogła nam uciec. Teraz ona była w ich rękach... a przynajmniej taką miałam nadzieję.
Zeszłej nocy, kiedy ludzie z Grupy Edisona nas wytropili, pomocy starał mi się udzielić duch, który niestety bardzo przypominał ciotkę Lauren.
Mieliśmy być bezpieczni, bowiem schroniliśmy się w domu należącym do grupy, która sprzeciwiała się eksperymentom. I oto pojawił się duch nastolatka, który wiedział o projekcie...
Chloe Saunders ma piętnaście lat i gorąco pragnęłaby być normalna, tymczasem jest genetycznie zmodyfikowaną nekromantką, która potrafi ożywiać zmarłych nawet bezwiednie.
Ratując życie, ona i jej równie "upośledzeni" przyjaciele uciekają przed złowrogą korporacją, która uczyniła ich takimi, jakimi są. Jakby tego było jeszcze mało, Chloe musi się zmagać ze swoimi uczuciami do Simona, uroczego czarownika, i Dereka, zdecydowanie mniej uroczego wilkołaka. A ma niepokojące wrażenie, iż skłania się ku temu drugiemu... Czy to normalne?
~lubimyczytac.pl 

"Odwróciłam oczy. Nie żeby źle wyglądał półnagi, wprost przeciwnie, i właśnie dlatego... Dobrze, ujmijmy to tak: przyjaciele najlepiej wyglądają w ubraniu. " 

Ostatnia już część serii Najciemniejsze moce, która zawładnęła moim życiem. Nie chce w tej recenzji pisać wam o bohaterach, którzy nie zmienili się przez dwie części, nadal ich uwielbiam.  Ani o tym  jak  akcja szybko się toczy i przez większość książki wstrzymywałam oddech.  Nie wiem czy wystarczyło by wam gdybym napisała, że polecam ta książkę każdemu kto chociaż w jakikolwiek sposób przepada za fantastyką albo książką akcji.  Dlatego postaram się trochę przybliżyć wam trzeci tom, gdyby znalazła się chociaż jedna osoba, która nadal nie wie czy chce przeczytać tę serie, nawet po przeczytaniu mojej 900 słownej (? to chyba nie tak się pisze, jak jest poprawnie? piszcie w komentarzach :D ) recenzji pierwszej części.  


To straszne urodzić się bez wyobraźni. Ciekawe, czy to leczą? " 

Ta książka odmieniła moje życie. Po przeczytaniu miałam ochotę na więcej. Szkoda że nie ma następnych części z przyjemnością bym przeczytała.  Mieliście kiedyś ochotę skakać ze szczęścia po przeczytaniu książki, bo ja miałam. Uwielbiam Dereka on jest mój.  Zaklepałam pierwsza!  Spróbuje mi go jakaś odebrać, a będzie miała ze mną do czynienia. :D 

   "Wsunęłam pistolet za spodnie pośrodku pleców. Ilekroć widziałam to na ekranie, przewracałam oczami i myślałam Ekstra! Jeden nieostrożny ruch i masz odstrzeloną dupę , ale w tej chwili żadne inne miejsce nie przychodziło mi do głowy. 

Jeśli myślicie że trzecia część to tylko spokojne zakończenie ostatniej części. To się ogromnie mylicie.  Nowe postacie,  nowie miejsca akcji. Dużo nowości jak w pierwszym i drugim tomie. Tutaj nigdy nie wiadomo kto jest z główną czwórką bohaterów, a kto przeciwko. Można by pomyśleć że ta historia to jeden wielki chaos i tak jest, ale kiedy bierzesz udział w tym zamieszaniu to tobie łatwo jest się w tym połapać. Zawsze bardzo dobrze będę wspominać tę historię i tych bohaterów. Mimo że książka nie każdemu może przypaść do gusty, bo w pierwszym tomie można się troszkę zniechęcić. Pojawia się tam sporo slangu młodzieżowego. To radzę dotrwać dalej. Bo warto!  


 I jak podoba się wam recenzja? Niestety, ale dzisiaj mam zły dzień. Więc ta recenzja raczej nie należy do moich najlepszych, ale i tak starałam się jak mogłam. :D Znacie jakieś sprawdzone sposoby na zmycie z szybki telefonu długopisu? Nie chce go uszkodzić.  

 Najciemniejsze moce  


Pozdrawiam cieplutko Wiktoria    

26 komentarzy:

  1. Bardzo wysoka nota i wierzę, że dla fanów takiego klimatu ta seria jest niezłą perełką. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. recenzja jest jak zwykle genialna, moja droga, nie marudź :D ale ojej, a ja nie mam skąd wytrzasnąć pierwszej części no :D kiedyś na pewno przeczytam.... Tylko boję się, że Derek i mi się spodoba :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam jako ebook :) szybciutko poszło. Nie spodoba Ci się wysoki, chamski, pryszczaty. :D Taki jest w pierwszym tomie za to w następnych jest niesamowity :D

      Usuń
  3. Fajnie byłoby poznać wcześniejsze częsci bo zapowiada się super. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. I znowu kusisz, a ja już nie mam czasu na kolejne powieści :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypada naprawdę nieźle, ale odpycha mnie okładka i sam gatunek. Chyba jestem bardzo wybredna ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odezwij się do mnie na fb w sprawie book touru ze szklanym mieczem :) chciałabym wysłać książkę, a nie mam adresu. Modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałabym przeczytać całą serię. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Serię mam w planach. Dobrze wiedzieć, że i trzecia część jest warta uwagi. Co do recenzji - wyszła naprawdę dobrze, więc nie masz się czym przejmować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na początku nie brałam tej serii pod uwagę, ale teraz narobiłaś mi na nią wielką ochotę. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  10. Zobaczę o co chodzi w tej części od początku ;-)
    Też piszę bloga o przeczytanych książkach
    Obserwuję, też na to liczę :-)
    http://fanofbooks7.blogspot.com
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałam wszystkie 3 recenzje i przyznaję, że mnie zaciekawiłaś. Mam ostatnio chęć poczytać tego typu fantastykę. Podobny zachwyt jaki Ty okazujesz na temat tych książek - ja ostatnio odczułam odnośnie "Kasacji" Mroza. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam 2 części Zaginięcie i nie wiem czy od niej nie zacząć :) w razie czego powrócę sobie do 1 części:) jak przeczytasz 2 część to daj mi znać czy warta przeczytania :) :D

      Usuń
  12. Zaczęłam czytać kiedyś pierwszy tom, ale po kilku rozdziałach dałam sobie z nim spokój. Teraz po Twojej recenzji znowu nabrałam na niego ochoty, więc może dam tej serii drugą szansę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku miałam małe problemy z wciągnięciem się :) ale potem już połknęłam całą tę historię.

      Usuń
  13. Przecież naprawdę dobra wyszła Ci recenzja! Sama nie miałam styczności z tą lekturą. Oj, wiem, jak to jest, gdy książka/film/serial zawładnie życiem albo nawet, jak napisałaś, je odmieni. Chce się jeszcze raz przeżyć tę przygodę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) na pewno jeszcze nie raz przeczytam tę serie :) mimo iż nie każdemu się ona może spodobać dla mnie to była odskocznia od rzeczywistości i spełniła moje oczekiwania :) dziękuję ja nigdy nie jestem usatysfakcjonowana, wydaje mi się że zawsze mogłam napisać więcej. :) Ale miłe słowa zawsze rodzą uśmiech na mojej buzi. bardzo dziękuję :)

      Usuń
  14. Skoro wszystkie części tej trylogii są takie dobre, jaki piszesz, to naprawdę chcę przeczytać książki tej autorki!
    Pozdrawiam,
    www.annwithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka napisała 28 książek z czego 3 serie zostały wydane w Polsce ta którą opisałam, Kobiety z innego świata oraz Mrok gęstnieje. Mam w planach obie serie, których jeszcze nie czytałam. Ale do Najciemniejszych mocy jak najbardziej zachęcam.

      Usuń
  15. Chyba rozejrzę się za tą serią i zacznę ją od początku. Zapowiada się ciekawie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Już drugi raz czytam Twoją recenzję :D A to dlatego że oczywiście zapomniałam tytułu serii a muszę ją upolować :P Pozdrawiam Pośredniczka z posredniczkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Kurcze, przyznam szczerze, że jakoś mnie nigdy do książek tej autorki nie ciągnęło, a tu takie pozytywy! Jeśli znajdę czas na tę serię, chętnie sama się przekonam, czy książki są warte uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Co prawda to nie do końca mój klimat, jednakże skoro oceniasz książkę tak wysoko, to myślę, że warto zwrócić na nią, jak i całą sagę uwagę, więc chętnie poczytam więcej o twórczości owej autorki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. czytałam już 2 razy całą serię i również jestem zachwycona

    OdpowiedzUsuń