sobota, 27 sierpnia 2016

Postapokaliptyczny Piątek po raz pierwszy!

Witajcie kochani. Wiem że może będą osoby którym ta seria nie bardzo przypadnie do gustu, ale nie martwcie się, bo będą się tutaj pojawiać przeróżne rzeczy zaczynając od książek przez seriale i filmy. Fantastyka posapokaliptyczna to coś w czym zawsze chętnie się zaczytuje i dlatego chciałam zrobić specjalne miejsce na blogu dla takiej literatury. Oczywiście nie jestem jakąś super znawczynią, więc mogę się mylić w niektórych kwestiach. Jak mogliście zauważyć dzisiaj jest sobota, a posty z samej nazwy ukazuje się w piątek, tak ja wiem, niestety wczoraj nie udało mi się go napisać całego, dlatego taki przesmaczek tego co będzie się pojawiać dzisiaj wam pokażę. 


Jakie książki tego rodzaju literatury przeczytałam? 




Bohaterką, a jednocześnie narratorką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen, która mieszka z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów nowego państwa. Katniss po śmierci ojca jest głową rodziny – musi troszczyć się, by zapewnić byt młodszej siostrze i chorej matce, a już to zasługuje na miano prawdziwej walki o przetrwanie...





Potężne tsunami pustoszy wybrzeże Stanów Zjednoczonych. Nad krajem przetaczają się straszliwe burze, a ze zniszczonego ośrodka wojskowego wydostaje się tajemnicza broń chemiczna. Sześcioro licealistów, dwójka gimnazjalistów i szóstka mniejszych dzieci po wypadku w drodze do szkoły chroni się w supermarkecie. Wielki sklep szybko staje się jednak zarówno ich schronieniem, jak i więzieniem. Grupka zdanych na siebie, przerażonych, odciętych od świata dzieciaków zaczyna tworzyć małą społeczność: organizują sobie życie, dzielą obowiązki, starsi opiekują się młodszymi, ale też ujawniają się szkolne sympatie, antypatie i skrywane dotąd uczucia, wyłaniają się naturalni przywódcy i ci, którzy chcą skorzystać z sytuacji i trochę się zabawić...




Nowa Ziemia. Pierwszy tom trylogii Świat po Wybuchu. Świat po wielkich eksplozjach. Szesnastoletnia Pressia mieszka w gruzach z innymi zmutowanymi, którzy ocaleli po Wybuchu. Partridge wychował się w sterylnej Kopule pośród nielicznych Czystych. Oboje uciekają. Pressia – przed poborem do militarnej organizacji, Partridge – przed ojcem tyranem. Ich spotkanie zmieni bieg historii Nowej Ziemi...


"Aniele, stróżu mój... szeptaliśmy przez setki lat. Myliliśmy się. Teraz to właśnie ONE okazały się naszym największym koszmarem."

Ziemię ogarnęły ciemności. Państwa upadły, szpitale, szkoły i urzędy stoją puste, nie działają komórki. Za dnia na ulicach rządzą brutalne gangi, ale kiedy zapada mrok wszyscy wracają do kryjówek, kryjąc się przed grozą Najeźdźców. Anioły. Niektóre piękne, inne jakby wyjęte z najgorszych koszmarów, a wszystkie nadludzko potężne. Przez wieki uważaliśmy je za swoich stróżów, teraz okazały się agresorami siejącymi śmierć. Dlaczego zstąpiły na ziemię? Z czyjego rozkazu? Jaki mają plan? Czy ludzie zdołają im się przeciwstawić?

Siedemnastoletnia Penryn wyrusza w desperacki pościg, żeby uratować życie młodszej siostry. Żeby zwiększyć swoje szanse musi zjednoczyć siły ze swoim wrogiem. Oboje przemierzają Kalifornię, niegdyś piękną i słoneczną, dziś kompletnie zniszczoną i wyludnioną, a wszechobecna śmierć niejednokrotnie zagląda im w oczy. Na końcu podróży, w San Francisco, każde z nich stanie przed dramatycznym wyborem.

Czy postąpią właściwie?

Kiedy Thomas budzi się w ciemnej windzie, jedyną rzeczą jaką pamięta jest jego imię. Kiedy drzwi się otwierają jego oczom ukazuje się grupa nastoletnich chłopców, która wita go w Strefie – otwartej przestrzeni otoczonej wielkimi murami, która znajduje się w samym centrum wielkiego i przerażającego labiryntu.
Podobnie jak Thomas, żaden z mieszkańców Strefy nie wie z jakiego powodu się tu znalazł i kto ich tu zesłał. Czują jednak, że ich obecność nie jest przypadkowa i każdego ranka próbują znaleźć odpowiedź, przemierzając korytarze otaczającego ich labiryntu. Jednak ta droga nie jest łatwa, bowiem labirynt skrywa swoje okrutne tajemnice.

Kiedy następnego dnia po Thomasie windą do Strefy po raz pierwszy zostaje dostarczona dziewczyna przynosząc tajemniczą wiadomość, wszyscy Streferzy zdają sobie sprawę, że od tej pory nic nie będzie już takie jak było. Thomas podświadomie czuje, że to właśnie on i dziewczyna są kluczem do rozwiązania zagadki Labiryntu i znalezienia wyjścia. Ale z każdą chwilą czasu na to jest coraz mniej, a pytań wciąż więcej.

Dlaczego w ogóle znaleźli się w Strefie?
Jaka jest ich rola?
Kim są Stwórcy, którzy sprawują nad nimi kontrolę?
Czym jest labirynt i czy można znaleźć z niego wyjście?
Jaką cenę przyjdzie im za to zapłacić i czy są na to gotowi?

Szansa jest tylko jedna:
Znajdź wyjście albo giń.




„Świt żywych trupów” Romero, „Martwe zło” Raimiego czy „28 dni później” Boyle’a – to co było fikcją, stało się rzeczywistością. Czy wiedza wyniesiona z klasycznych horrorów pomoże ludzkości przetrwać apokalipsę?

Rok 2014. Wynaleźliśmy lek na raka. Pokonaliśmy grypę i przeziębienie. Niestety stworzyliśmy też coś nowego, strasznego, coś, czego nikt nie mógł zatrzymać. Infekcja rozprzestrzeniła się szybko, wirus przejmował kontrolę nad ciałami i umysłami, wydając jedno tylko polecenie: jedz!

Upłynęło ponad 20 lat. Georgia i Shaun Masonowie stają przed życiową szansą — są na tropie mrocznej konspiracji stojącej za wybuchem infekcji. Prawda musi wyjść na jaw, nawet jeśli jest śmiertelna.


Nie zamieściłam wam dzisiaj mojej opinii na temat tych książek, a to dlatego że mam w planach zrobić to troszkę w inny sposób niż zwykła recenzja, na pewno ukażę się to w któryś piątek. Serie Przegląd końca świata jeszcze nie doczytałam, więc pewnie jak tylko skończę to wam napiszę. To na pewno nie są wszystkie książki, które czytałam, ale przez tydzień myślałam i tylko te mi przyszły do głowy, mam w planach też książki Kinga jak czytaliście to piszcie co sądzicie o jego pomyślę na świat postapokaliptyczny. Dajcie znać co myślicie o tej nowej serii, głosujcie w ankiecie po prawej na książki do 4 Edycji Bitw Książkowych, no i wyczekujcie spojlerowanej recenzji "Zanim się pojawiłeś". 
Wiktoria

14 komentarzy:

  1. Angelfall <3 Kochana! Przeczytałaś same perełki z tego gatunku <3 Przede mną wciąż Igrzyska, ale nie wiem kiedy się za nie zabiorę...
    Kochana, świetny pomysł na posty! Na pewno będę czytać kolejne :*

    Pozdrawiam cię z całego serduszka i zapraszam do zadawania pytań pod postem 'Q&A, czyli ZAPYTAJ MNIE O COŚ!' :)
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nowa Ziemia <3
    A Więzień był średni według mnie :D
    Hmmm, czyżbyś pisząc zdanie o osobach, którym mogą się nie spodobać posty postapokaliptyczne, myślałaś o mnie? :D Będę oczywiście czytać, ale wiesz.... Ja nie przepadam zbyt za takimi :)
    A Igrzyska, Niezgodna, Czerwona królowa to nie ten sam gatunek? :D Wiesz, że ja się nie znam :D Bo jeśli tak - to tylko Czerwona królowa z tej 3 jest coś warta :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uważam, że to będzie super seria i już wyczekuję następnego piątku, by się dowiedzieć, co będzie zawierał post :3
    Nie mogę się też doczekać jak będziesz mówić o serialach tego gatunku, bo doprawy jeśli jest coś co mogę porównać do mojej miłości do książek, to do seriali i muzyki :3
    Pozdrowionka!
    http://szalonebookcholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. "Angelfall" to świetna seria uwielbiam ją :) Kosogłosa nie czytałam chociaż film jest świetny :) zreszta tak samo jak "więzień labiryntu" :)

    Blog o książkach

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam serię "Igrzysk śmierci". I o ile pierwsza część pochłonęła mnie do reszty to ostatnia wprost przeciwnie - męczyłam się...

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma tutaj książek, o których bym nie słyszała i nie chciała przeczytać. Igrzyska przeczytałam i były całkiem dobre. Więźnia Labiryntu próbowałam, ale w ogóle mnie nie wciągnął i nie skończyłam. Pozostałe na pewno kiedyś nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam wszystkie prócz "Momumentu 14", który mam w planie. Aczkolwiek do tej pory nie mogę przeżyć, że nie ma kontynuacji "Nowego przywódcy" ;/ Ta seria bardzo mi się podobała :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Igrzyska przede wszystkim ♥ Za to z Więźniem Labiryntu mam problem. Jak pierwszy tom bardzo mi się podobał, tak przy Próbach ognia wynudziłam się jak nigdy :/
    Alex with books

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie tytuły znam, jednak żadnego nie czytałam. Zazwyczaj z braku czasu i piętrzącej się kolejki książek do przeczytania. ;) Wśród moich znajomych Angelfall i Igrzyska śmierci są bardzo chwalone, więc na te serie pewnie w końcu się skuszę, za to Więźnia labiryntu raczej mi odradzano.
    Czekam na kolejne posty z serii. ;)
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
  10. Żadnej z nich nie miałam okazji czytać, ale na Angelfall bym się skusiła. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam "Igrzyska śmierci". "Więzień labiryntu" i "Angelfall" to pozycje przy których zarwałam kilka nocy. Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam tylko "Igrzyska śmierci", które uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Angelfall bardzo chcę przeczytać :) A Igrzyska śmierci to raczej dystopia niż postapokalipsa, podobnie jak Więzień labirytnu :)

    OdpowiedzUsuń