piątek, 8 kwietnia 2016

[29] "I nie było już nikogo" Agata Christie

Hej kochani. Wyjątkowo zabiegana jestem ostatnio, jak nie biegam od zajęć dodatkowych do domu to się uczę do egzaminów, ale postarałam się napisać wam chociaż krótką recenzję. Życzę miłego czytania. 







Tytuł I nie było już nikogo
Autor Agata Christie
Liczba stron 220
Wydawnictwo Wydawnictwo Dolnośląśkie
Tłumaczenie Roman Chrząstkowski 
Tytuł oryginalny And Then There Were None
Data wydania 2 lipca 2014
Ocena książki 9/10




Raz dziesięciu żołnierzyków 
Pyszny obiad zajadało. 
Nagle jeden się zakrztusił -  
I dziewięciu już zostało. 

Tych dziewięciu żołnierzyków 
Tak wieczorem balowało, 
Że aż jeden rano zaspał -  
Ośmiu tylko pozostało. 

Ośmiu dziarskich żołnierzyków 
Po Devonie wędrowało, 
Jeden zostać chciał na zawsze...
No i właśnie tak się stało.  

Siedmiu żołnierzyków zimą 
Do kominka drwa rąbało, 
Jeden zaciął się siekierą - 
Sześciu tylko pozostało. 

Sześciu wkrótce znęcił miodek; 
Gdy go z ula podbierali, 
Pszczoła ukuła jednego 
I tylko w piątkę zostali. 

Pięciu sprytnych żołnierzyków 
W prawie robić chce karierę; 
Jeden już przymierzył togę..
I zostało tylko czterech 

Czterech dzielnych żołnierzyków 
Raz po morzu żeglowało; 
Wtem wychynął śledź czerwony,  
Zjadł jednego, trzech zostało. 

Trójka miłych żołnierzyków 
Zoo sobie raz zwiedzało; 
Gdy jednego ścisnął niedźwiedź - 
Dwójka tylko pozostała. 

Dwóch się w słonku wygrzewało 
Pod błękitnym, czystym niebem, 
Ale słońce tak przypiekło, 
Że pozostał tylko jeden. 

A ten jeden, ten ostatni 
Tak się przejął dolą srogą, 
Że aż z żalu się powiesił, 
I nie było już nikogo. 

[fragment książki]

Łatwiej wierzyć w kłamstwa niż w prawdę. 


Ktoś nie zna tej książki? Ja sama autorkę kojarzyłam, ale o książce dowiedziałam się dopiero na lekcji języka polskiego, " I nie było już nikogo" okazało się być moją kwietniową lekturą. Poznawszy mniej więcej o czym będzie, byłam zaskoczona. Rzadko kryminały są lekturami szkolnymi, a ja sama nie często sięgam po taką literaturę. A ta bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła.  


Nie chciałam wam jakoś za dużo zdradzać z fabuły, więc umieściłam wiersz, który w samej książce ma duże znaczenie.  Duża czcionka i bardzo ładne wydanie tylko zachęca do czytania. A książkę pochłonęłam w jeden dzień. 


Do samego końca nie wiedziałam kto to wszystko zaplanował. Niesamowita atmosfera towarzyszyła mi przez całą historię. Trudno jest się oderwać. Czułam się jak bym sama była uwięziona na wyspie z dziesiątką bohaterów, a kiedy już jestem całkowicie pewna kto spowodował to całe zamieszanie, to dzieje się coś, dzięki czemu zmieniam zdanie. Nie ma chwili na oddech. Gospodarz domu nie pojawia się na wyspie, ale może jest on kimś z gości?  


Odpowiedź na to pytanie udzieli wa ta mała książeczka, która bardzo umila wieczór. Polecam ją każdemu. Dzięki tej historii bardzo chętnie sięgnę po inne dzieła autorki, a nawet może po inne kryminały. 



Książka bierze udział w wyzwaniach czytelniczych: ABC Czytania, Grunt to okładka.




Recenzja troszkę krótka, ale brak czasu doskwiera. Zachęcam, oczywiście do głosowania na książki [tutaj] Osoby, które zagłosują dostają dodatkowe losy w konkursie, który w najbliższym czasie się odbędzie :) 
  
Pozdrawiam Wiktoria

24 komentarze:

  1. Widzę, że całkowicie zmieniłaś układ postu - zawsze podobał mi się pomysł ze wstawianiem okładek z innych krajów :) nie czytałam nic od Christie, ale w tym roku NA PEWNO to zmienię :) http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. To pierwsza powieść A.Christie jaką przeczytałam:) zaczarowala mnie swoją prostotą i jednocześnie zawilymi portretami bohaterów:) by z może niebawem do niej wrócę i ja zrecenzuje:)
    http://przewodnik-czytelniczy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze żadnej powieści tej autorki, chociaż teraz czuję, że muszę, bo ostatnio bardzo lubię takie książki :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam Christie inną książkę, po tę też postaram się sięgnąć.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. "I nie było już nikogo" to jak dla mnie niekwestionowany numer 1 wśród książek Agathy Christie! W książkach tej autorki zachwyca mnie zawsze bardzo dobrze przemyślana akcja oraz ciekawe kreacje bohaterów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Do tej pory miałam styczność tylko z jedną powieścią tej autorki i była to moje lektura szkolna. Nie byłam do niej przekonana, dlatego też jej nie przeczytałam, ale po tym jak napotykam zachęcające recenzje powieści Pani Agaty, to jednak myślę, że dam jej niedługo szansę ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi ciekawie, jak kiedyś ją gdzieś dostrzegę, to kupię :D
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Wstyd się przyznać, ale nie czytałam nigdy nic z Christie. Mega fajnie, że masz takie ciekawe pozycje jako lektury w szkole, zazdroszczę :D Przymierzam się do tych klasyków powieści kryminalnych, ale nie wiedziałam od czego zacząć, po Twojej recenzji już wiem! Ten wierszyk mnie niesamowicie zachęcił.

    Pozdrawiam ciepło, bookworm z http://ksiazkowoholizm.blogspot.com/ :>

    OdpowiedzUsuń
  9. Kojarzę autorkę. Nie czytałam jeszcze jej powieści, ale po tym fragmencie mam ochotę to jak najszybciej zmienić. Pozdrawiam cieplutko!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój ukochany kryminał! Trzyma w napięciu, nie pozwala się oderwać. Układ posta niesamowity, okładki zagraniczne ciekawie się komponują. Dziękowałam autorce za uzupełnienie, bo kompletnie nie wiedziałam, kto jest winny. ;) Słyszałaś, że BBC nakręciło serial na podstawie książki? Jest naprawdę świetny i dla zabieganej osoby idealny, gdyż ma tylko 3 odcinki ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam tej książki, ale na "emeryturze" zamierzam nadrobić autorkę ;) Powodzenia na egzaminach :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze nie czytałam żadnej książki tej autorki, bo nie ukrywam, że nie przepadam za kryminałami. Może kiedyś się przekonam. ;) Nominowałam Cię do LBA http://maybe-book.blogspot.com/2016/04/lba-2.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Agatę Christie znam ze szkoły i opowieści moich znajomych. Sama niestety się nigdy na tyle nie zmobilizowałam, aby sięgnąć po książki jej autorstwa.
    Z pewnością jednak jeśli zauważę gdzieś ciekawą promocję na jej pozycje, to się zaopatrzę :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie x
    caliraviel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Agatha <3
    Moje pierwsze kryminały! <3 Pamiętam, że pochłaniałam jeden za drugim! Najbardziej (wizualnie) podobały mi się te książki, które już były stare, kartki z nich wypadały, strony były żółte. Wtedy najlepiej wciągałam się w historię! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Książki Agathy Christie czytam od czasu do czasu i każdorazowo jestem zachwycona. Tę pozycję mam jeszcze przed sobą, ale po przytoczonym wierszu wnoszę, że lektura przypadnie mi do gustu Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten dziecięcy wierszyk wyjątkowo zapadł mi w pamięć :)
    Nie przejmuj się objętością recenzji, ważne że w ogóle coś napisałaś.
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Hej
    Nominowałam cię do LBA
    Będzie mi bardzo miło jeśli odpowiesz na pytania :)
    Szczegóły na blogu
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię, ale wolę te z Poirotem xD

    OdpowiedzUsuń
  19. Hejka, to znowu ja ;d Nominowałam cię do jednorazowego tagu, czyli pechowej trzynastki. Tym samym zaczynam cykl z trzynastką. Tutaj znajdziesz więcej informacji ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/2016/04/pechowa-trzynastka-czyli-trzynascie.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Od kilku lat jakoś nie mogę się przekonać do tej autorki i sięgnąć po jej książkę. Nie wiem czemu we mnie taka blokada.
    Może kiedyś nadejdzie dla mnie era Christie! :)
    Pozdrawiam
    http://biblioteczka-na-poddaszu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. UWIELBIAM. TĘ. KSIĄŻKĘ!!
    Również była moją lekturą w gimnazjum, a w tamtym czasie właściwie nie czytałam książek, jednak I nie było już nikogo pochłonęłam błyskawicznie! I to napięcie! I te zagadki! i tajemnice! Ahh, mistrzostwo!! :)
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. To moje pierwsze spotkanie z twórczością Christie i przyznam szczerze, że zawiodłam się... Liczyłam na masę emocji, a owa historia wynudziła mnie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Pierwsza i jedyna jak na razie powieść Agaty Christie, jaką czytałam. Bardzo mi się podobała i na pewno jeszcze wrócę do tej autorki. :)
    Pozdrawiam
    booksofsouls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń