piątek, 14 października 2016

Liebster Blog Award #13 #14 + mały stosik biblioteczny

Witajcie kochani!. Dawno nie było LBA( jakieś 3 miesiące), więc stwierdziłam że dzisiaj to odpowiedni moment. Dziękuję bardzo dziewczyną za nominację. 

Pytania od Karou S.

1. Jaka książka kojarzy Ci się z wakacjami?







Kojarzy mi się z wakacjami tylko dlatego, że wtedy ją czytałam. Polecam wam tę historię właśnie na takie ciepłe dni, kiedy macie troszkę wolnego czasu. 










2. Którą książkę najkrócej czytałeś/aś?






W najbliższym czasie chyba te dwie.  Jedną tą po lewej wspominam nie za dobrze, czytałam ją tylko żeby napisać rozprawkę. Za to Mały książę był cudowny! 







3. Czy jest taka książka, która zmieniła Twój pogląd na świat? Jeśli tak to jaka?








Ta książka odmieniła moje życie zaczęła patrzeć na wiele rzeczy zupełnie inaczej. Więc jeśli jeszcze nie przeczytaliście to czytajcie, a jeśli jesteście blogerem zgłaszajcie się do Book Touru na moim blogu. 







4. Od której książki zaczęła się Twoja przygoda z nałogowym czytaniem?




Czytanie zaczęło się u mnie w szóstej klasie podstawówki, kiedy pojawiły się bardzo ciekawe książki jako lektury i myślę, że głównie dzięki właśnie nim zaczęłam czytać bardzo dużo książek, szukać czegoś poza lekturami co mogłoby mi się spodobać. 





5. Jaka jest twoja ulubiona pora dnia na czytanie książek?

Na pierwszą myśl przyszedł mi wieczór taki deszczowy, kiedy jestem tylko ja, herbata i kocyk. Ale ostatnio chociaż wszystko to mam, to ja sama jestem zmęczona i często zasypiam, więc powiem chyba ranek, bo wtedy jestem wyspana i właśnie najczęściej w weekendy potrafię tak spędzić cały dzień. 

6. Dlaczego założyłes/aś bloga?

Szczerze to szukałam nowego hobby, coś co sprawiałoby mi radość i udało mi się to połączyć z moją pasją do czytania z czego jestem ogromnie szczęśliwa, a na dodatek poznałam wiele niesamowitych osób. 

7. Czy zdarzyło Ci się spędzić całą noc na czytaniu książek?








Zdarza mi się, ostatnio spędziłam noc z tą książką i powiem wam że była cudowna, a jej recenzja ukaże się niebawem. 








8. Którą książkę polecasz każdemu?









To jest bardzo dobre pytanie, kiedyś na podobne odpowiedziałam że Mały książę, ale tym razem chce wybrać coś innego.  "Herbata szczęścia" to magiczna książka i na pewno spodoba się dużej części odbiorców. 






9. Z jakim bohaterem książkowym utożsamiasz się? Dlaczego?

Nigdy mi się niestety nie zdarzyło bym utożsamiła się jakoś bardzo z bohaterem, ale poszukuje takiej postaci i nie tracę nadziei. 

10. Jaki jest Twój ulubiony czarny charakter? O ile takiego masz.

Szczerze to teraz nic mi nie wpada do głowy, żadnego nie mogę sobie przypomnieć. 

11. Czy chciałabyś napisać własną książkę? Jeśli tak to o czym?

Nigdy jakoś głębiej się nie zastanawiałam nad tym. Jeśli już miałabym pisać na pewno zrobiłabym wszystko żeby nie była schematyczna, uwielbiam książki które zaskakują i chciałabym by moja książka też zaskakiwała czytelnika. O czym by była nie mam bladego pojęcia. 



Pytania od bookworm 

1. Jaka jest Twoja ulubiona szkolna lektura?









Takie jak dałam w pytaniu wyżej. 








2. Czy dbasz przesadnie o książki?

Zależy kto co rozumie przez przesadnie. Jem i pije przy książkach, ale nigdy żadnej nie pobrudziłam, żadna nie jest polana. :) 

3. Czy zapisujesz gdzieś swoje ulubione cytaty z książek?

Nie zapisuje, bo nieraz trudno przerwać mi czytanie, przeważnie wyszukuje je na lubimyczytac.pl. 

4. Jesteś jedyną osobą w swoim domu, która nałogowo czyta książki czy to u Ciebie rodzinne?

Jestem jedyną osobą. 

5. Czytasz książki na dworze czy tylko w domu?

Różnie rzadko mam możliwość czytania na dworze, ale jak tylko się pojawia bardzo chętnie korzystam.

6. Ile książek zabrałaś ze sobą na wakacyjny wyjazd w tym roku?

Około 5 i czytnik, na którym mam sporo książek o różnej tematyce, by mieć w czym przebierać. Nigdy nie wiadomo jaki będę miała humor. Udało mi się przeczytać chyba 3 z tych papierowych. 

7. Co sądzisz o elektronicznych czytnikach książek, masz taki albo chciałabyś mieć?

Mam i jestem bardzo zadowolona. Bardzo się sprawdzają na wyjazdach. 

8. Ile kasy wydajesz miesięcznie na książki?

Robię większe zamówienia raz na pół roku. :)

9. Masz autograf jakiegoś pisarza/pisarki?

Chyba nie.

10. Twoja największa książkowa miłość to?

Mam wybrać tylko jedną ???  Jest ich mnóstwo zaczynając od Josh’a Bennett’a z Morza spokoju, przez Daemona z Obsydianu :D <3 Książkowych miłości mojego życia jest mnóstwo i każda zakochana w kimś innym niż ja. :( 

11. Zima czy lato?

Chyba lato. Plażę, książki, morze, basen to coś co uwielbiam. 

Moje pytania:
1. Byłaś tą osobą, która zawsze wyczekiwała listu z Hogwardu?
2. Otrzymujesz Jedyny Pierścień co z nim robisz? Zanosisz go do Mordoru? Czy może zostawiasz sobie, albo oddajesz komuś innemu?
3. Jeśli zauważyłabyś dziwne osoby ubrane na czarno z dziwnymi tatuażami komu najpierw byś o tym powiedziała, by nie wziął cię za wariatkę?
4. Do jakiego domu w Hogwarcie chciałabyś należeć?
5. Znajdujesz się w zamkniętym pokoju, a na stole leżą dwie fiolki z napisami "Pomniejszacz" i "Powiekszacz" co wybierasz?
6. Na tydzień zostajesz posadzona na tronie i możesz wprowadzić zmiany w królestwie na jakie masz ochotę. Co byś zmieniła?
7. Świat zostaje opanowany przez zombie masz dwie możliwości, albo zamykasz się w pokoju i z niego nie wychodzisz by się w niego nie zamienić, albo dajesz się ugryźć by sprawdzić jak to jest być zombie. Co wybierasz?
8. Okazuję się że twój dotyk zabija. Uciekasz od rodzinny by ich nie zranić?
9. Najbardziej przerażająca postać z książki?
10. Dostajesz jedyną szanse by uratować swojego śmiertelnie chorego brata. Musisz wziąć udział w wyścigu śmieci. To jedyna szansa na uzyskani lekarstwa. Decydujesz się na wzięcie udziału?
11. Okazuję się że widzisz zmarłych. Czy przywołałabyś kogoś ze swoich bliskich, by z nim, porozmawiać? Nawet gdyby mogło mieć to straszne konsekwencje?


Nie nominuję nikogo, ale jak ktoś ma ochotę na nie odpowiedzieć to odpowiadajcie  w komentarzu lub na blogu, chętnie poczytam wasze odpowiedzi. Pytania są z mojego jakiegoś starego LBA. :D A na koniec mój stosik, który przyniosłam w tym tygodniu z biblioteki. Przepraszam was za jakoś zdaje sobie sprawę, że nie jest najlepsza. :) 


Czytaliście którąś z książek? Obecnie czytam Jej wszystkie życia. 
Pozdrawiam 
Wiktoria

18 komentarzy:

  1. Mam już od dłuższego czasu chęć na Emme Jane Austen.
    ZApraszam na rozdawajkę na moim blogu.,.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym móc kupować dużo raz na pół roku XD Mam tak, że regularnie mam ochotę na coś nowego. Chce tą jedną pozycje tak długo, aż jej nie kupie i dopiero potem kupuje kolejne. Na przykład obecnie chodzą za mną trzy: ostatnia część trylogii www [trudno dostępna :c], 44 [po którą sięgnę jeśli "Cienioryt" mi się spodoba] oraz "Lód" Dukaja .
    A z tego stosiku chyba nawet nic nie kojarzę ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz na pół roku kupuje po 10 książek, które najbardziej mnie zaciekawią. :) Mam nadzieję że uda ci się zdobyć te książki :)

      Usuń
  3. "Hobbita" nie czytałam, bo nie przypominam sobie abym miała ją jako lekturę :/ Aczkolwiek na pewno mam ją w planie i z pewnością od niej zacznę swoja przygodę z Tolkienem.
    Stosik zacny ;) "Paragraf 22" niedawno przeczytałam i była to bardzo specyficzna książka ;)
    Przyjemnej lektury!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Hobbita miałam, bo moja nauczycielka starała się wybierać książki, które mogłyby sie nam spodobać.

      Usuń
  4. Ten obcy to chyba jedna z najlepszych lektur jakie czytałam <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Morze spokoju, chyba najlepsza ksiażka młodzieżowa jaką czytałam, jestem nią oczarowana, mimo że zytałam ją już dość dawno temu.
    Promyczek też jest piękny, autorka wręcz pisze emocjiami, czekam na Twoją recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tam wolę zimę od lata.
    ''Mały Książę'' to wspaniała lektura, a jeżeli chodzi o ''7 razy dziś'' to średnio mi się podobała ta książka. :/
    Zaczytanych chwil kochana! <3
    Buziaki,
    StormWind z bloga cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podpasował mi Twój stosik. Chętnie przeczytałabym wszystkie pozycje. Pozdrawiam!

    _________________________________
    http://bit.ly/2e6KSgn

    OdpowiedzUsuń
  8. Morze spokoju to jedna z najpiękniejszych książek, jakie czytałam w życiu i zdecydowanie więcej osób powinno poznać tę historię! Promyczka również uwielbiam, mimo że ta powieść emocjonalnie mnie zmiażdżyła.
    Na razie czytałam jedynie Rozważną i romantyczną Jane Austen, ale na pewno poznam więcej jej książek, bo strasznie spodobał mi się jej styl pisania. Jej wszystkie życia od dawna czekają na mojej półce na przeczytanie, jakos nie mogę się za nie zabrać, a za Kingiem nie przepadam :/

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  9. I jak Jej wszystkie życia? Mnie się bardzo spodobała ta książka, była zafascynowana tym, jak życie człowieka może się zmienić dzięki jednej decyzji... :D
    Też wolę lato ^_^
    I też nie mam autografu żadnego pisarza, ale chciałabym :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podoba mi się jak na razie. :D super że rozdziały są krótkie, bo czytam je sobie między obowiązkami.

      Usuń
  10. O tak, "Hobbit" również jest jedną z moich ulubionych lektur szkolnych, tak właściwie, to nawet jedną z najlepszych książek, jakie kiedykolwiek czytałam ;) Twórczość Stephena Kinga ciągle przede mną i mam nadzieję, że w końcu sięgnę po którąś z jego książek. Ale chyba nie rozpocznę od "Pod kopułą", to grube tomisko trochę mnie przeraża... :D

    OdpowiedzUsuń
  11. To ja czekam na "Morze spokoju", może mój pogląd również zmieni, ha ha :)
    Do "Promyczka" natomiast wciąż próbuję dojrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  12. "Morze spokoju" to cudowna książka, jedna z najlepszych młodzieżówek jakie czytałam. Uwielbiam ją! <3 A "Ten obcy" jest też moją ulubiona lekturą ze szkoły podstawowej :) Wymyśliłaś strasznie intrygujące pytania i chyba na nie odpowiem u siebie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Też kocham Morze Spokoju, ale o tym na pewno już wiesz! A 7 razy dziś planuję niedługo przeczytać, bo lubię Lauren Oliver. ;) U mnie z tymi zakupami książkowymi to ostatnio jest trudno, bo ciągle mnie coś kusi, a listonosz i tak już za często u mnie bywa z moimi książkowymi zakupami. ;/

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba jestem jedynym wyjątkiem, któremu nie specjalnie podobał się ,,Mały Książę" - książka nie była fatalna, ale mnie nie zachwyciła. :D Jeśli chodzi o czytniki, to bardzo chciałabym wypróbować używanie go, chociaż na pewno nie mogłabym się obejść bez tradycyjnych, papierowych książek. :)
    Pozdrawiam cieplutko
    Dominika z Books of Souls

    OdpowiedzUsuń